Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Ancilla
Gørklintvej 8

6670 Holsted
CVR-nr. 38579851

+ 45 22 30 70 10

info@ancilla.dk

Betaling

Ancilla modtager betaling med Dankort - VISA-Dankort - Master - Maestro kort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Ancilla krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Fragt

Ancilla tilbyder fragtfri levering ved køb over 500 kroner. 

 

For køb mindre end 500 kr., tilbyder Ancilla to leveringsmetoder:

GLS

Ancilla har en særaftale med GLS om levering til kun 20 kr.

Få sendt dine varer til nærmeste Pakke-Shop og hent dem hvor og hvornår det passer dig. Varerne leveres til en af de 400 Pakke-Shops - du vælger selv hvilken, når du bestiller. Med GLS Pakke-Shop kan du få leveret dine varer, der hvor du alligevel kommer forbi når du kører på arbejde, henter børn eller køber ind.

Du får en SMS ( såfremt du har indtastet tlf nr ved bestilling ) når pakken ankommer og du kan typisk afhente dine varer alle ugens syv dage og i nogle Pakke-Shops helt til kl. 22.

Postnord

Levering med Postnord koster 79 kr.
 

Leveringstid

Såfremt der ikke er angivet leveringstid betragtes varen som være på lager og vil derfor blive leveret straks. Det vil sige en leveringstid mellem et og fire dage.
Såfremt varen skulle være udsolgt vil det blive meddelt straks pr email.

Ved særbestillinger - for eksempel ved bestilling af smykker med hestetænder - afhænger leveringstiden af travlhed i værkstedet og arbejdets omfang. Et minimum er fire ugers leveringstid.

Ancilla sørger for levering med Post Danmark eller GLS til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark/GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks/GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Ancilla kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark/GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Anilla naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks/GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare to dage. Ancilla tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen en dag tidligere for at kompensere for dette.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne. Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare.

Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal i stedet udfylde formularen, som du finder her [indsæt link til fortrydelsesformular] eller på anden utvetydig måde oplyse [Ancilla] om, at du vil fortryde dit køb. Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet "Reklamation og varereturnering".

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular ( ret og gem som PDF )


Returnering

Ancilla skal modtage returnede varer senest 14 dage efter, kunden har modtog dem. Varen sendes til:

Ancilla

Gørklintvej 8

6670 Holsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen skal returneres i original emballage. Den skal sendes til:
 

Ancilla

Gørklintvej 8

6670 Holsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Ancilla og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på Ancilla er Birthe Sørensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@ancilla.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Birthe Sørensen - info@ancilla.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.02.2019