Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Ancilla v/ Birthe Sørensen  | Gørklintvej 8 | 6670 Holsted | CVR 38579851 | Mobil 22 30 70 10 | Mail info@ancilla.dk

Betaling

Ancilla modtager betaling med Dankort, VISA Dankort, Mastercard og Maestrocard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Ancilla krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Vi tager ikke kortgebyrer.
 

Fragtfri levering ved køb for 499 kroner

Ancilla tilbyder gratis levering på alle køb på 499 kroner og derover. For køb mindre end 499 kroner, har Ancilla har en særaftale med GLS om levering til Danmark for kun 20 kroner. Få sendt dine varer til nærmeste Pakke-Shop og hent dem, hvor og hvornår det passer dig. Du får en SMS (såfremt du har indtastet telefonnummer ved bestilling), når pakken ankommer.

Kunder uden for Danmark er velkomne til at tage kontakt på info@ancilla.dk, så vi kan aftale fragt.
 

Leveringstid

Ved bestillinger af allerede smedede smykker, bliver smykket afsendt inden for få dage. Ved særbestillinger – for eksempel ved bestilling af smykker med hestetænder – afhænger leveringstiden af travlhed i værkstedet og arbejdets omfang. Et minimum er tre ugers leveringstid.

Ancilla sørger for levering med GLS. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Ancilla kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af decideret udeblevne leverancer, fremsender Ancilla en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering.
 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne. Leveres ordren ad flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare.

Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal i stedet udfylde og sende en fortrydelsesformular. Hent fortydelsesformular her (hent, ret og gem som PDF). Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer, se punktet "Reklamation og varereturnering".


Returnering

Ancilla skal have returnede varer i hænde senest 14 dage efter, kunden har modtog dem. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Varen sendes til:

Ancilla
Gørklintvej 8
6670 Holsted

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, eller at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og dens funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi.
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen og undersøgt varens stand.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal returneres i original emballage. Den skal sendes til:

Ancilla
Gørklintvej 8
6670 Holsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Ancilla og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige hos Ancilla er Birthe Sørensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@ancilla.dk.
 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Birthe Sørensen på info@ancilla.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.06.2023